

Мета: розвивати комунікативні навички учнів; довести до сві-
домості дітей, що добро твориться безкорисно;
викликати бажання творити добро й уникати злих
вчинків; формувати уміння висловлювати власну думку;
виховувати доброзичливе, чуйне ставлення до оточуючого
світу.
Обладнання: карточки для роботи в групах, м’яке сердечко,
різнокольорові квіточки, пелюстки до «ромашки доброти».
Хід заняття:
На нашій класній годині присутні гості, давайте до них привітає-мось. А говорити ми сьогодні будемо про доброту і милосердя.
1. Вправа «Мікрофон».
- Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слова:
«добро» «зло»
- любов; - смуток;
- щастя; - сльози;
- усмішка; - горе;
- радість; - сум;
дружба і тд. - нещастя і тд.
2. Давайте звернемося до тлумачного словника і дізнаємося, що ж означають слова:
Доброта – чутливе, дружнє ставлення до людей.
Милосердя – добре, співчутливе ставлення до кого-небудь, ви-
яв жалості.
Добро – це щастя для всіх людей. Якщо людина робить добро
іншій людині, то від цього приємно їм обом. Люди кажуть: «З доб-рим добре». Якщо людина добра з нею хочеться спілкуватися, її всі люблють. А злі люди навпаки,часто бувають невдоволені, насупле-ні, з ними нікому не цікаво.
3. У медиків є також свій погляд на добро та зло. Аліна Серга цим поцікавилась і зараз розповість нам.
- З давніх-давен відомо, що доброта приносить користь людині. До-брозичливі люди добре почуваються і довше живуть. Медики стве-рджують, що сварки, образи, приниження негативно впливають на організм людини, що більшість захворювань серця спричинені саме шкідливим впливом неправильної поведінки.
- Про злих, жадібних, брехливих, жорстоких людей кажуть, що у них «чорні душі». Потрібно змалку намагатися не заплямувати
свою душу поганими вчинками, негативною поведінкою.
І перше, що ми можемо – це бажати добра один одному кожного ранку. Такі прості і звичні на перший погляд сова «Добрий день», «Доброго ранку», але означають вони дуже багато: і повагу, і бажання здоровя, і просто побажання приємно провести день. Хто вітається, той привітний, виявляє доброзичливість тобто бажає добра. Не привітатися, або не відповісти на привітання, в усі часи, в усціх народів вважалося виявом невихованості і неповаги. Гово-рять: «Зазеленіє навіть пень, коли почує «Добрий день».
4. В народній мудрості також є багато прислів’їв і приказок про добро, дружбу.
Гра «Я почну, а ви закінчіть»:
- хто людям добра бажає, ( той і собі має).
- Робиш добро – ( не кайся), робиш зло ( зла й сподівайся).
- Не роби іншим того, (чого не хотів би, щоб робили тобі).
- Дружба – найбільший (скарб).
- Чоловік без друга, (що їжа без солі).
5. Пісня «Дружба».
6. Читання вірша «Людина починається з добра»
Сказав мудрець:
-Живи, добро завершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу првду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
-Яка головна думка вірша?
(Люди повинні творити добро безкорисно,без негороди, від чистого серця. Добра людина завжди скромна, не чекає похвали, а інші люди бачать її вчинки самі її оцінять і похвалять.) Часто по телевізору можна побачити прохання допомогти коштами на опе-рацію чи лікування. І зовсім чужі люди допомагають безкорисно, бо найбільша нагорода їм – це врятоване життя людини. Ми з ва-ми збираємо кошти для дітей-інвалідів не чекаючи від них чогось взамін, просто ми їх жаліємо, турбуємось про них, проявляємо милосердя. Давайте згадаємо в яких творах на уроках читання ми зустрічалися з проявами доброти. («Кривенька качечка», «Сьома дочка» і т.д.)
7. Робота в групах.
Перед початком нашого заняття ви всі вибрали собі квітку, того кольору, який вам сподобався. Зараз обєднаємося в групи за ко-льором ваших квіточок і попрацюємо в групах.
1-ша гр. Скоро Новий рік, виберіть ті слова, з якими б вам хо-тілося зустрітися в новому році і обведіть їх зеленим кольором, а всі злі, негативні слова нехай згорять у червоному полум’ї, тобто обведіть червоним.
(Доброта, хитрість, сором’язливість, злість, заздрість, чемність, жорстокість, щирість, чесність, брехливість, ввічливість.)
2-га гр. Із поданих слів утворити пари з протилежним значе-нням. Уявіть, що ви – чарівники, перетворіть зло на добро.
( Ворог радість
Пітьма друг
Горе світло
Брехня тепло
Скупість щедрість
Холод правда
Жорстокість доброта)
3-тя гр. Із розсипаних слів складіть речення.
(Доброта з роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє)
8. Іноді вистачає просто одного слова, щоб звеселити людину, зробити їй приємне, вселити надію в її серце. І навпаки, зробити боляче, дуже образити. Недарма в народі кажуть: «Слово лікує, слово ранить». Давайте будемо завжди чуйними, уважними один до одного, до батьків, до чужих людей, до вчителів, до друзів.
Давайте станемо в коло і скажемо один одному добрі слова, щоб кожному від цих слів стало приємно, затишно і радісно.
(Діте передають мяке, сердечко, символ добра і говорять хороші приємні слова.)
9. Створення моделі доброї людини.
Ось і закінчується наше сьогоднішнє спілкування. Підводячи під-сумки, давайте створимо «Модель доброї людини» у вигляді квітки добра. Що ж означає – бути добрим? Яка ж це добра людина?
(У кожної дитини пелюстка, на якій вони пишуть слова і прикріп-люють на дошці.)
Нехай ця квітка допоможе нам всім стати кращими.
Діти, у народі говорять, що у кожної людини є свій Ангел – охо-ронець, який охороняє її від лиха. Якщо людина робить добрі спра-ви, то Ангел радіє і набирається сили, а якщо злі, то Ангел плаче, і втрачає свої сили для охорони.
Я бажаю, щоб ви намагалися завжди робити добро, щоб ваш Ан-гел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу в тяжку го-дину.
Діти виконують пісню «Доброта».
Немає коментарів:
Дописати коментар